În perioada 31 august – 2 septembrie 2022 a avut loc, la Bruxelles (Belgia), întâlnirea din cadrul proiectului „Implementation and Innovation in QA through peer learning (IMINQA)”, finanțat prin Programul ERASMUS+, în care ARACIS are calitatea de partener, alături de Asociația Europeană pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (ENQA) și Registrul European pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (EQAR), în consorțiul condus de Ministerul Flamand al Educației și Formării.
IMINQA este un proiect-umbrelă elaborat pentru a sprijini lucrările din perioada 2021-2024 ale Grupului Tematic pentru Asigurarea calității (Thematic Peer Group C on Quality Assurance – TPG C), stabilit în cadrul Grupului de Monitorizare a Procesului Bologna (Bologna Follow-Up Group – BFUG). Proiectul are în vedere, pe de o parte, tematica asigurării calității în sens larg, contribuind la implementarea angajamentului-cheie în acest domeniu în toate statele Spațiului European al Învățământului Superior (SEÎS), iar, pe de altă parte, se referă la teme specifice cu accent inovator, precum micro-certificări, asigurarea calității Universităților Europene și digitalizarea proceselor de asigurare a calității.
La eveniment au participat, din partea ARACIS, doamna Prof. univ. dr. ing. Daniela-Cristina Ghițulică, Director General, în calitate de Manager de proiect și domnul Petrișor-Laurențiu Țucă, expert în cadrul proiectului.
În cadrul evenimentului au fost abordate următoarele tematici:
Programul de mobilitate a personalului din domeniul asigurării calității (Staff mobility)
În cadrul proiectului IMINQA vor fi derulate mobilități ale personalului între autoritățile naționale (ministere) și agenții de asigurare a calității din țările membre în TPG C . Prin intermediul acestei scheme de mobilitate este susținută dezvoltarea profesională a personalului implicat și învățarea reciprocă, prin observarea activităților desfășurate de organizațiile care găzduiesc personalul aflat în mobilitate (job shadowing), sau prin participarea la activități de formare în cadrul unei agenții de asigurare a calității sau minister, dintr-o altă țară participantă la TPG C.
Cu ocazia întâlnirii Comitetului de selecție au fost analizate aplicațiile primite, și, în baza procedurilor de selecție și a criteriilor de eligibilitate, au fost selectate aplicațiile în baza cărora personalul va participa la schema de mobilitate.
Activități de învățare reciprocă (Peer learning activities)
În cadrul proiectului vor fi realizate Activități de învățare reciprocă, cu scopul de a cataliza comunicarea dintre autoritățile naționale și părțile interesate cu privire la abordări eficiente de implementare a politicilor de asigurare a calității.
Prima activitate de învățare reciprocă a vizat tematica analizei cadrelor legale naționale din perspectiva prevederilor Standardelor și liniilor directoare pentru asigurarea calității în învățământul superior (ESG).
În cadrul întâlnirii, doamna Prof. univ. dr. ing. Daniela-Cristina Ghițulică a moderat sesiunea pe tema principalelor obstacole întâlnite în legislația națională, care creează dificultăți în respectarea standardelor ESG, precum și a abordărilor eficiente care pot sprijini alinierea la ESG din această perspectivă.
Asigurarea calității microcertificărilor (Micro-credentials)
În cadrul primei întâlniri a Grupului de lucru au avut loc discuții cu privire la situația dezvoltării programelor de studii care se finalizează cu microcertificări în țările membre în grupul de lucru.
De asemenea, au fost abordate aspecte privind asigurarea internă a calității microcertificărilor, cât și posibile abordări ale asigurării externe a calității microcertificărilor.
București, 9 septembrie 2022
Serviciul Relații Internaționale, Implementare Proiecte, Comunicare și Organizare Evenimente