Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior

Membră cu drepturi depline în Asociația Europeană pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior - ENQA

Înscrisă în Registrul European pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior - EQAR

  • Despre ARACIS

    Despre ARACIS

    • Istoric
    • Misiune și atribuții
    • Strategie
    • Asigurarea internă a calității

    Organizare

    • Regulamente de organizare
    • Consiliul ARACIS
    • Biroul executiv al Consiliului ARACIS
    • Aparatul Tehnic
    • Comisii permanente de specialitate
    • Comisia consultativă
    • Comisia instituțională
    • Comisia de etică
    • Comisia de disciplină
    • Registrul Național al Evaluatorilor

    Legislație

    • Legislație învățământ superior
    • Legislație asigurarea calității
    • HG Nomenclator programe de studii
    • Documente internaționale

    Studenți

    • Organizații studențești din România
    • Organizații studentesti Europene
    • Evenimente ARACIS pentru Studenți

    Angajatori

    • Implicarea angajatorilor în asigurarea calității
  • Metodologii/Ghiduri 2025

    Metodologie

    • Metodologie de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior

    Ghiduri și standarde

    • Licență
    • Masterat
    • Doctorat
  • Metodologii și Standarde

    Metodologie

    • Metodologia generală
    • Standarde de calitate modul mixt
    • Standarde specifice invatamant dual
    • Ghid evaluare program de studii integrate
    • Procedura de soluționare a contestațiilor și sesizărilor
    • Învățământ la distanță/online
    • Masterat didactic
    • Arhivă

    Evaluare instituțională

    • Ghid raport autoevaluare
    • Proceduri
    • Documente vizită
    • Arhivă

    Evaluare licență

    • Ghid raport autoevaluare
    • Proceduri
    • Standarde specifice
    • Documente vizită
    • Arhivă

    Evaluare masterat

    • Ghid raport autoevaluare
    • Proceduri
    • Standarde specifice
    • Documente vizită
    • Arhivă

    Evaluare doctorat

    • Ghid raport autoevaluare
    • Proceduri
    • Standarde specifice
    • Documente vizită
    • Arhivă

    Evaluare DPPD

    • Ghid raport autoevaluare
    • Proceduri

    Evaluare an pregătitor de limba română

    • Ghid raport autoevaluare
    • Proceduri
    • Standarde specifice
    • Documente vizită
    • Arhivă
  • Rezultate Evaluări

    Validări evaluări Hotărâri ale Consiliului ARACIS

    Evaluare instituțională și monitorizare

    Evaluare licență și monitorizare

    Evaluare masterat și monitorizare

    Evaluare doctorat și monitorizare

    Evaluare DPPD și monitorizare

    Evaluare an pregătitor de limba română

    Evaluare internațională

  • Cooperare Internațională
    • Recunoaștere internațională/ Certificări/ Afilieri ale ARACIS
    • Evaluări externe internaționale ale ARACIS
    • Evaluări internaționale efectuate de ARACIS
  • Informații Publice

    Noutăți

    • Evenimente curente
    • Comunicate
    • Concursuri
    • Achiziții

    Sesiuni de pregătire și formare

    • Sesiuni de pregătire și formare

    Publicații

    • Rapoarte interne ARACIS
    • Broșuri și cărți
    • Prezentări ARACIS
    • Buletin informativ
    • Arhiva Buletin informativ

    Revista QAR

    • Home

    Informații publice

    • Solicitarea informațiilor de interes public
    • Situații financiare, Buget și Bilanț contabil
    • Transparența veniturilor salariale
    • Achiziții publice
    • Declarații de avere și conflict de interese
    • Lista documentelor de interes public
    • Integritate instituțională
    • Procedura 1
    • Procedura 2
    • GDPR
  • Proiecte meniu
    • QAFIN
    • IMINQA
    • START
    • ESQA
    • TARGET
    • DEQAR
    • Alte proiecte
  • Proiecte

    QAFIN

    • Despre Proiect
    • Rezultatele Proiectului
    • Anunțuri de concursuri
    • Comunicate

    IMINQA

    START

    ESQA

    TARGET

    DEQAR

    Alte Proiecte

  • Contact
    • Adresa de contact
  • Noutăți
    • Evenimente curente
    • Comunicate
    • Concursuri
    • Achizitii
Caută
Închide
  • Română
  • English
Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Activitatea PL II - Evaluare a calității și acreditare

Obiective specifice:

1. Evaluarea stării calității sistemului național de învățământ superior în vederea fundamentării pe baze empirice valide a propunerilor de ajustare a politicilor și metodologiilor de evaluare și asigurare a calității

2. Autoevaluarea și evaluarea externă periodică a universităților și programelor de studii oferite de acestea, dar și formularea de propuneri de ajustare continua a metodologiei și ghidurilor de evaluare

Nr.ctr.

SUBACTIVITATEA

REZULTATE PRINCIPALE

II.1

Evaluarea externă şi internă a 20 de universităţi, proces care cuprinde selectarea universităților sprijinite și stabilirea calendarului evaluărilor, comunicarea cu universitățile în vederea realizării rapoartelor de autoevaluare, contractarea experților pe termen scurt pentru misiunile de evaluare a calității și acreditare, analiza rapoartelor de autoevaluare și verificarea datelor introduse în baza de date a solicitantului, organizarea vizitelor de evaluare externă și realizarea rapoartelor de evaluare, analiza rapoartelor de evaluare, adoptarea și transmiterea acestora către universități

20 rapoarte de autoevaluare a universităților sprijinite

20 vizite de evaluare externă a universităților sprijinite

20 rapoarte de evaluare externă realizate, adoptate și transmise către universitățile sprijinite

II.2

Evaluarea stării calității sistemului național de învățământ superior și identificarea căilor de îmbunătățire a sistemului de evaluare și asigurare a calității în învățământul superior pe baza analizei datelor existente în baza de date a solicitantului cu privire la universitățile care au fost evaluate instituțional anterior, a datelor furnizate de universitățile implicate în procesul de evaluare instituțională şi a datelor din formularele de feedback (anchetă sociologică) completate de universitățile sprijinite

1 raport sintetic privind tendințele de evoluție a calității învățământului superior în urma evaluărilor realizate

1 raport cu propuneri de ajustare a politicilor și metodologiilor de evaluare și asigurare a calității în învățământul superior

 
Membrii echipei activității PL II – Experți pe termen lung
 

Nume prenume

Rolul în PL II

Mircea Neagoe

Coordonator

Ștefan Stanciu

Expert senior

Codruța Jaliu

Asistent

Crina Rădulescu

Asistent

II.1. Evaluarea externă, la nivel instituțional, a 20 de universități

În cadrul acestei activități au fost evaluate instituțional 20 de universități, selectate pe baza mai multor criterii: au avut prioritate universitățile care nu au mai fost evaluate în ultimii 5 ani, s-a avut în vedere asigurarea egalității de șanse, proveniența din regiuni de dezvoltare diferite, cu diverse forme de proprietate (publice sau private) și cu diverse tipuri de organizare (universități specializate și generaliste).

Lista universităților selectate pentru a fi sprijinite prin proiectul ”Dezvoltarea și consolidarea culturii calității la nivelul sistemului de învățământ superior românesc – QUALITAS”

Procedură operațională pentru selectarea a minimum 20 de instituții de învățământ superior sprijinite prin proiectul ”Dezvoltarea și consolidarea culturii calității la nivelul sistemului de învățământ superior românesc – QUALITAS”

Criterii de selecție a instituțiilor de învățământ superior ce urmează a fi sprijinite prin proiectul ”Dezvoltarea și consolidarea culturii calității la nivelul sistemului de învățământ superior românesc – QUALITAS”

Lista extinsă a instituțiilor de învățământ superior acreditate care nu au mai parcurs procedurile de evaluare periodică instituțională în ultimii 5 ani, în conformitate cu baza de date curentă a ARACIS

CONȚINUTUL DOCUMENTELOR DE AUTOEVALUARE DEPUSE DE CĂTRE UNIVERSITĂȚI LA ARACIS PENTRU EVALUAREA EXTERNĂ LA NIVEL INSTITUȚIONAL

A. Raportul de evaluare internă (autoevaluare instituțională)

  • trebuie să fie structurat pe aproximativ 40-60 de pagini și se prezintă pe hârtie și în format electronic (un exemplar pe suport hârtie în limba română, respectiv limba engleză și cinci exemplare pe suport electronic în limba română, respectiv un exemplar pe suport electronic în limba engleza);
  • trebuie să fie structurat pe cele trei domenii din cadrul Metodologiei ARACIS – Capacitate instituțională, Eficacitate educațională și Managementul Calității;
  • toate documentele prezentate în format electronic vor fi scrise cu caractere Arial, cu dimensiunea fontului 11, la 1,5 rânduri. Documentele vor fi prezentate atât în format Word, cât și în format pdf;
  • Anexele și documentele suplimentare se prezintă numai în format electronic.
  • Anexele, în format electronic – conțin datele necesare solicitate în Fișa vizitei la nivel instituțional, secțiunile a) și b) prezentate mai jos:
    • a. Fișa vizitei cerințe normative obligatorii – Evaluare instituțională;
    • b. Fișa vizitei standarde și indicatori de performanță – Evaluare instituțională;
    • Fișa suplimentară – Evaluare instituțională.

Universitatea evaluată trebuie să pregătească și să prezinte la momentul vizitei de evaluare, următoarele Anexe obligatorii:

  • Anexa 1 Lista personalului didactic la structura academică evaluată (word);
  • Anexa 1 Lista personalului didactic la structura academică evaluată (pdf);
  • Anexa 2 Detalierea indicatorilor privind spațiile de învățământ (word);
  • Anexa 2 Detalierea indicatorilor privind spațiile de învățământ (pdf);
  • Anexa 3 Numărul de studenți pe an de studiu (word);
  • Anexa 3 Numărul de studenți pe an de studiu (pdf);
  • Anexa 4 Centralizatorul datelor privind cercetarea științifică (word);
  • Anexa 4 Centralizatorul datelor privind cercetarea științifică (pdf);
  • Anexa 5 Lista de personal (word);
  • Anexa 5 Lista de personal (pdf);
  • Anexa 6 Gradul de ocupare a personalului (word);
  • Anexa 6 Gradul de ocupare a personalului (pdf).

B. Raportul de autoevaluare la nivel de programe

  • trebuie să fie structurat pe aproximativ 40-60 de pagini și se prezintă pe hârtie și în format electronic, în limba română (un exemplar pe suport hârtie și trei exemplare pe suport electronic);
  • trebuie să fie structurat pe cele trei domenii din cadrul Metodologiei ARACIS – Capacitate instituțională, Eficacitate educațională și Managementul Calității.
  • toate documentele prezentate în format electronic vor fi scrise cu caractere Arial, cu dimensiunea fontului 11, la 1,5 rânduri. Documentele vor fi prezentate atât în format word, cât și în format pdf;
  • Anexele și documentele suplimentare se prezintă numai în format electronic;
  • Anexele, în format electronic – conțin datele necesare solicitate în Fișa vizitei în vederea evaluării periodice a programelor de studii universitare de licență prezentată mai jos:
    • Fișa vizitei – Evaluare program Învățământ cu frecvență (IF);
    • Coperta fișa vizitei Evaluare program Învățământ cu frecvență (IF);
    • Fișa vizitei IFR;
    • Coperta Fișa vizitei IFR;
    • Fișa vizitei ID;
    • Coperta Fișa vizitei ID.

Universitatea evaluată trebuie să pregătească și să prezinte la momentul vizitei de evaluare următoarele Anexe obligatorii

Forma de învățământ cu frecvență (IF):

  • Anexa 1 IF Situația gradului de ocupare a personalului didactic (word);
  • Anexa 1 IF Situația gradului de ocupare a personalului didactic (pdf);
  • Anexa 2 IF Detalierea indicatorilor privind spațiile de învățământ (word);
  • Anexa 2 IF Detalierea indicatorilor privind spațiile de învățământ (pdf);
  • Anexa 3 IF Numărul de studenți pe an de studiu (word);
  • Anexa 3 IF Numărul de studenți pe an de studiu (pdf)
  • Anexa 4 IF Centralizatorul datelor privind cercetarea științifică (word);
  • Anexa 4 IF Centralizatorul datelor privind cercetarea științifică (pdf);
  • Anexa 5 IF Tabel privind îndeplinirea indicatorului (word)
  • Anexa 5 IF Tabel privind îndeplinirea indicatorului (pdf).

Forma de învățământ cu frecvență redusă (IFR):

  • Anexa 1 IFR Plan de învățământ (word);
  • Anexa 1 IFR Plan de învățământ (pdf);
  • Anexa 2 IFR Calendarul disciplinei (word);
  • Anexa 2 IFR Calendarul disciplinei (pdf)
  • Anexa 3 IFR Fișa disciplinei (word);
  • Anexa 3 IFR Fișa disciplinei (pdf)
  • Anexa 4 IFR Gradul de ocupare a personalului didactic (word);
  • Anexa 4 IFR Gradul de ocupare a personalului didactic (pdf);
  • Anexa 5 IFR Numărul de studenți pe an de studiu (word);
  • Anexa 5 IFR Numărul de studenți pe an de studiu (pdf).

Forma de învățământ la distanță (ID):

  • Anexa 1 ID Plan de învățământ (word);
  • Anexa 2 ID Calendarul disciplinei (word);
  • Anexa 2 ID Calendarul disciplinei (pdf)
  • Anexa 3 ID Fișa disciplinei (word);
  • Anexa 3 ID Fișa disciplinei (pdf);
  • Anexa 4 ID Gradul de ocupare a personalului didactic (word);
  • Anexa 4 ID Gradul de ocupare a personalului didactic (pdf);
  • Anexa 5 ID Numărul de studenți pe an de studiu (word)
  • Anexa 5 ID Numărul de studenți pe an de studiu (pdf).

C. Raportul de autoevaluare elaborat de studenți:

Reprezintă un raport liber, elaborat de studenții universității, cuprinzând opiniile liber exprimate ale studenților universității. Prezentăm câteva modele oferite de ANOSR.

  • Model Raportul Studenților 1
  • Model Raportul Studenților 2
  • Model Raportul Studenților 3
  • Aspecte privind redactarea raportului
  • Fișa vizitei studenți
  • Raport studenți

Documentele de autoevaluare ale instituţiei trebuie:

  • să fie oneste şi relevante;
  • să fie concise şi argumentate prin documente anexate, accesibile echipei de evaluare (fiecare afirmaţie din Raportul de autoevaluare trebuie să fie susţinută de anexe justificative ce trebuie să fie menţionate în Raport, de preferat cu posibilitatea de a fi accesate);
  • să ofere o perspectivă largă la nivel instituţional;
  • să prezinte un echilibru corespunzător între descriere şi autoevaluare.

Pentru toate instituţiile de învăţământ superior, Raportul de autoevaluare la nivel instituţional va prezenta un capitol distinct privind implementarea măsurilor rezultate în urma recomandărilor din evaluări anterioare realizate de ARACIS.

* Mențiune: pentru informații suplimentare, vă rugăm să consultați Ghidul activităților de evaluare a calității programelor de studii universitare și a instituțiilor de învățământ superior – Partea a III-a: Evaluarea externă a calității academice din instituțiile de învățământ superior acreditate, disponibil la adresa: http://www.aracis.ro/proceduri/

1. Universitatea Politehnică din București – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UPB.pdf
  • Raport_sintetic_UPBucuresti_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_c6358b.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_f27989.pdf
  • Raport_comisie_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_072d91.pdf
  • Raport_studenti_19cc94.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_a38a6e.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UPB.pdf
  • Brosura_UPB_1.pdf

2. Universitatea Tehnică de Construcții din București – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UTCB.pdf
  • Raport_sintetic_UTCB_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_95e600.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_dede8b.pdf
  • Raport_sintetic_UTCB.pdf
  • Raport_studenti_2bbdd3.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_35fb3e.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UTCB.pdf
  • Brosura_UTCB_2.pdf

3. Universitatea Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București -Rezultate evaluare instituțională – 2015

  • Raport_sintetic_Usamv_Bucuresti.pdf
  • Raport_sintetic_USAMV_B_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_cf4126.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_a9ae17.pdf
  • Raport_studenti_37e6cc.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_a999fd.pdf
  • Scrisoare_raspuns_USAMB_Bucuresti.pdf
  • Brosura_Usamv_Bucuresti_3.pdf

4. Universitatea din București – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UB.pdf
  • Raport_sintetic_UnivBucuresti_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_81e773.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_6fd72a.pdf
  • Raport_studenti_7c59c7.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_41d59a.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UniBuc.pdf
  • Brosura_UB_4.pdf

5. Universitatea de Medicină și Farmacie ”Carol Davila” din București – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UMF.pdf
  • Raport_sintetic_UMF_C_Davila_B_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_e04030.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_9301b3.pdf
  • Raport_studenti_d3f75b.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_336994.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UMF_Bucuresti.pdf
  • Brosura_UMF_5.pdf

6. Universitatea Națională de Arte din București – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UNARTE.pdf
  • Raport_Consiliu_7ba268.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_1c1354.pdf
  • Raport_studenti_.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_78a1ba.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UnArte.pdf
  • Brosura_UNARTE_6.pdf

7. Școala Națională de Studii Politice și Administrative – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_SNSPA.pdf
  • Raport_sintetic_SNSPA_B_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_9f1fe9.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_9c78dd.pdf
  • Raport_studenti_6b33a8.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_e61c59.pdf
  • Scrisoare_raspuns_SNSPA.pdf
  • Brosura_SNSPA_7.pdf

8. Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UAB.pdf
  • Raport_sintetic_UAB_Alba_Iulia_EN.pdf
  • Raport_Comisie_consultativa_d94687.pdf
  • Raport_Comisie_consultativa_9712d3.pdf
  • Raport_Consiliu_3a5bb8.pdf
  • Raport_Consiliu_bfe7a5.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_9baae8.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_d50b50.pdf
  • Raport_Director_de_misiune_si_coordonator_a63334.pdf
  • Raport_Director_de_misiune_si_coordonator_925f6b.pdf
  • Raport_evaluator_strain_8d3c15.pdf
  • Raport_evaluator_strain_1bd02d.pdf
  • Raport_studenti_b19783.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_8d2e1a.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UAB.pdf
  • Brosura_UAB_8.pdf

9. Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UBB.pdf
  • Raport_sintetic_UBB_CJ_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_8fe32d.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_5bb524.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_578180.pdf
  • Raport_studenti_6e3050.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_edf67e.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UBB.pdf
  • Brosura_UBB_9.pdf

10. Universitatea din Craiova – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UC.pdf
  • Raport_sintetic_U_Craiova_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_d942b1.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_41de46.pdf
  • Raport_studenti_942a0e.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_7dc36a.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UCV.pdf
  • Brosura_UC.pdf

11. Universitatea Tehnică „Ghe Asachi” din Iași – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UTGA.pdf
  • Raport_sintetic_UTGA_Iasi_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_a8d51d.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_fd2d1b.pdf
  • Raport_sintetic_evaluare_institutionala.pdf
  • Raport_studenti_04a898.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_23c9aa.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UTIASI.pdf
  • Brosura_UTGA.pdf

12. Universitatea de Arte „G.Enescu” din Iași – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UAGE.pdf
  • Raport_sintetic_UAGE_Iasi_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_3f7c80.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_b497c1.pdf
  • Raport_sintetic_evaluare_institutionala.pdf
  • Raport_studenti_882448.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_020f65.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UGE.pdf
  • Brosura_UAGE.pdf

13. Universitatea din Petroșani – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UP.pdf
  • Raport_sintetic_UPET_EN.pdf
  • Raport_Comisie_consultativa_726797.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_1e0e41.pdf
  • Raport_consiliu_ARACIS.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_6c1e16.pdf
  • Raport_studenti_30bf83.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_36d67e.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UP.pdf
  • Brosura_UP.pdf

14. Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UEMR.pdf
  • Raport_sintetic_UEM_Resita_EN.pdf
  • Nota_privind_raportul_de_evaluare_institutionala.pdf
  • Raport_Consiliu_f13d64.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_48a943.pdf
  • Raport_studenti_3a5675.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_2fca23.pdf
  • Brosura_UEMR.pdf

15. Universitatea „Petru Maior” din Târgu Mureș – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UPMT.pdf
  • Raport_sintetic_UPM_Tg_M_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_c7be4e.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_studenti_413b9e.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_9b8395.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UPM.pdf
  • Brosura_UPMT.pdf

16. Universitatea Politehnica din Timișoara – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UPT.pdf
  • Raport_sintetic_UP_Timisoara_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_b0c9ed.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_5574d9.pdf
  • Raport_sintetic_evaluare_institutionala.pdf
  • Raport_studenti_9b6e23.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_b58535.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UPT.pdf
  • Brosura_USAMVBT.pdf

17. Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară „Regele Mihai I al României” a Banatului din Timișoara – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_USAMVBT.pdf
  • Raport_sintetic_USAMV_Timisoara_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_33ebe3.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_efedec.pdf
  • Raport_sintetic.pdf
  • Raport_studenti_313d22.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_0458b4.pdf
  • Scrisoare_raspuns_USAMV_Timisoara.pdf

18. Universitatea de Vest din Timișoara – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UVT.pdf
  • Raport_sintetic_UV_Timisoara_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_143bd0.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_28ca61.pdf
  • Raport_studenti_809c7d.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_b3d1d1.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UVT.pdf
  • Brosura_UVT.pdf

19. Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” din București – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_UCDC.pdf
  • Raport_sintetic_UCDC_B_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_d3f99a.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonato.pdf
  • Raport_evaluator_strain_768cb5.pdf
  • Raport_studenti_9682fb.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_3a271d.pdf
  • Scrisoare_raspuns_UCDC.pdf
  • Brosura_Universitatea_Dimitrie_Cantemir.pdf

20. Universitatea Româno-Americană din București – Rezultate evaluare instituțională 2015

  • Raport_sintetic_URA.pdf
  • Raport_sintetic_URA_Bucuresti_EN.pdf
  • Raport_Consiliu_c6b3a2.pdf
  • Raport_Departament_de_evaluare_externa_a_calitatii.pdf
  • Raport_comisia_consultativa.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_director_de_misiune_si_coordonator.pdf
  • Raport_evaluator_strain_f2110e.pdf
  • Raport_studenti_8417ce.pdf
  • Scrisoare_ARACIS_59d01a.pdf
  • Scrisoare_raspuns_URA.pdf
  • Brosura_URA_Bucuresti.pdf

II.2 Evaluarea stării calității sistemului național de învățământ superior și identificarea căilor de îmbunătățire a sistemului de evaluare și asigurare a calității în învățământul superior

Analiza comparativă a datelor furnizate în 2014-2015 de cele 20 de universitățile sprijinite cu datele existente în baza de date ARACIS cu privire la aceste universități a permis identificarea traseului dinamic (trecut-prezent-viitor) al evoluției calității învățământului superior utilizând:

1. O bază de date cu cca 600 indicatori de performanță – http://db.aracis.ro/, completată de universitățile sprijinite prin proiectul Qualitas în anul universitar 2014-2015 respectiv în anul universitar 2008-2009 (trecut-prezent).

2. Datele rapoartelor instituționale pentru cele 20 universități selectate pentru evaluare în perioada 2014-2015 respectiv ale rapoartele acestora de la ultima evaluare instituțională (trecut-prezent).

3. Datele din Ancheta sociologică PL II – QUALITAS (prezent-viitor).

În Raportul sintetic privind tendințele de evoluție a calității învățământului superior în urma evaluărilor realizate sunt surprinse dinamica sistemului de asigurare şi evaluare a calităţii învăţământului superior și o proiecţie asupra tendinţelor calității în învățământul universitar românesc. Acest raport a fost elaborat în limba română și în limba engleză.

Raport sintetic privind tendințele de evoluție a calității în învățământul superior în urma evaluărilor realizate

Summary report on trends in the evolution of quality in higher education following the assessments made

Propunerile de ajustare a politicilor şi metodologiilor de evaluare şi asigurare a calităţii în învăţământul superior au fost formulate pornind de la analiza comparativă a tendinţelor de evoluţie a stării calităţii învăţământului superior românesc pe baza datelor din rapoartele de evaluare instituţională din perioadele 2008-2009 şi 2014-2015, a informaţiilor existente în baza de date ARACIS şi a opiniilor formulate de universităţile evaluate instituţional în perioada 2014-2015.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

  • +40 21 206 76 00
  • secretariat@aracis.ro
  • Bd. Mărăști nr. 59, în cadrul Facultății de Îmbunătățiri Funciare a USAMV Bucuresti ROMANIA

Link-uri utile

  • Istoric
  • Organigrama
  • Concursuri
  • Date financiare
  • Revista QAR
  • Aparat tehnic

Termeni si Conditii

  • Politica de Utilizare Cookie-uri
  • Politica de confidentialitate

ARACIS 2020 © All rights reserved

Facebook
ARACIS utilizează fișiere de tip cookie pentru ca dumneavoastră să aveți o experiență cât mai placută . Prin continuarea navigării, vom presupune că sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor și cu politica de confidențialitate.
Acceptă
Schimbă setările
Setări cookie box
Setări cookie box

Setări de confidențialitate

Alegeți ce cookie-uri să fie autorizate.

Puteți schimba aceste setări oricând. Deși aceasta poate rezulta în devenirea unor funcții indisponibile. Pentru informații legate de ștergerea cookie-urile vă rugăm să consultați funcția de Ajutor al browser-ului dvs.

CITIȚI MAI MULT DESPRE COOKIE-URILE UTILIZATE DE NOI.

Cu ajutorul cursorului puteți activa sau dezactiva diferite tipuri de cookie:

  • Block all
  • Essential
  • Functionality
  • Analytics
  • Advertising

Acest site va:

  • Esențial: rețineți setarea permisiunilor pentru cookie
  • Esențiale: permiteți modulele cookie pentru sesiuni
  • Esențiale: adunați informațiile pe care le introduceți într-o formă de contact, un buletin informativ și alte formulare din toate paginile
  • Esențial: urmăriți ce introduceți într-un coș de cumpărături
  • Esențiale: autentificați-vă că sunteți conectat (ă) la contul dvs. de utilizator
  • Esențiale: rețineți versiunea lingvistică selectată

Acest site web nu va:

  • Amintiți-vă datele de conectare
  • Funcționalitate: Rețineți setările media sociale
  • Funcționalitate: rețineți regiunea și țara selectată
  • Google Analytics: urmăriți paginile vizitate și interacțiunile efectuate
  • Google Analytics: Urmăriți locația și regiunea pe baza numărului IP
  • Google Analytics: urmăriți timpul petrecut pe fiecare pagină
  • Analytics: măriți calitatea datelor funcțiilor de statistici
  • Publicitate: adaptați informațiile și publicitatea în funcție de interesele dvs., bazate pe ex. conținutul pe care l-ați vizitat anterior. (În prezent, nu folosim cookie-uri de direcționare sau de direcționare
  • Publicitate: Strângeți informații de identificare personală, cum ar fi numele și locația

Acest site va:

  • Esențial: rețineți setarea permisiunilor pentru cookie
  • Esențiale: permiteți modulele cookie pentru sesiuni
  • Esențiale: adunați informațiile pe care le introduceți într-o formă de contact, un buletin informativ și alte formulare din toate paginile
  • Esențial: urmăriți ce introduceți într-un coș de cumpărături
  • Esențiale: autentificați-vă că sunteți conectat (ă) la contul dvs. de utilizator
  • Esențiale: rețineți versiunea lingvistică selectată
  • Funcționalitate: Rețineți setările media sociale
  • Funcționalitate: rețineți regiunea și țara selectată

Acest site web nu va:

  • Amintiți-vă datele de conectare
  • Google Analytics: urmăriți paginile vizitate și interacțiunile efectuate
  • Google Analytics: Urmăriți locația și regiunea pe baza numărului IP
  • Google Analytics: urmăriți timpul petrecut pe fiecare pagină
  • Analytics: măriți calitatea datelor funcțiilor de statistici
  • Publicitate: adaptați informațiile și publicitatea în funcție de interesele dvs., bazate pe ex. conținutul pe care l-ați vizitat anterior. (În prezent, nu folosim cookie-uri de direcționare sau de direcționare
  • Publicitate: Strângeți informații de identificare personală, cum ar fi numele și locația

Acest site va:

  • Esențial: rețineți setarea permisiunilor pentru cookie
  • Esențiale: permiteți modulele cookie pentru sesiuni
  • Esențiale: adunați informațiile pe care le introduceți într-o formă de contact, un buletin informativ și alte formulare din toate paginile
  • Esențial: urmăriți ce introduceți într-un coș de cumpărături
  • Esențiale: autentificați-vă că sunteți conectat (ă) la contul dvs. de utilizator
  • Esențiale: rețineți versiunea lingvistică selectată
  • Funcționalitate: Amintiți-vă setările pentru mass-media sociale
  • Funcționalitate: Rețineți regiunea și țara selectată
  • Google Analytics: urmăriți paginile vizitate și interacțiunile efectuate
  • Google Analytics: Urmăriți locația și regiunea pe baza numărului IP
  • Google Analytics: urmăriți timpul petrecut pe fiecare pagină
  • Analytics: măriți calitatea datelor funcțiilor de statistici

Acest site web nu va:

  • Amintiți-vă datele de conectare
  • Publicitate: Folosiți informații pentru publicitate personalizată cu terțe părți
  • Publicitate: vă permite să vă conectați la site-urile sociale
  • Publicitate: identificați dispozitivul pe care îl utilizați
  • Publicitate: Strângeți informații de identificare personală, cum ar fi numele și locația

Acest site va:

  • Esențial: rețineți setarea permisiunilor pentru cookie
  • Esențiale: permiteți modulele cookie pentru sesiuni
  • Esențiale: adunați informațiile pe care le introduceți într-o formă de contact, un buletin informativ și alte formulare din toate paginile
  • Esențial: urmăriți ce introduceți într-un coș de cumpărături
  • Esențiale: autentificați-vă că sunteți conectat (ă) la contul dvs. de utilizator
  • Esențiale: rețineți versiunea lingvistică selectată
  • Funcționalitate: Amintiți-vă setările pentru mass-media sociale
  • Funcționalitate: Rețineți regiunea și țara selectată
  • Google Analytics: urmăriți paginile vizitate și interacțiunile efectuate
  • Google Analytics: Urmăriți locația și regiunea pe baza numărului IP
  • Google Analytics: urmăriți timpul petrecut pe fiecare pagină
  • Analytics: măriți calitatea datelor funcțiilor de statistici
  • Publicitate: Folosiți informații pentru publicitate personalizată cu terțe părți
  • Publicitate: vă permite să vă conectați la site-uri sociale. Publicitate: identificați dispozitivul pe care îl utilizați
  • Publicitate: Strângeți informații de identificare personală, cum ar fi numele și locația

Acest site web nu va:

  • Ține minte detaliile de conectare
Salvează & închide